Ikastetxeentzako gogobetetzea neurtzeko tresna berriak - Kadinet
Antolamendu, Prestakuntza eta Kalitate Zerbitzuak gidatu eguneratzeko proiektua gidatu du.
Ikasleek, familiek eta irakasleek ikastetxeak eskaintzen duen zerbitzuarekiko duten gogobetetasuna neurtzeko proiektu honetan, Nafarroako sare publikoko etapa eta eredu desberdinetako zortzi ikastetxek parte hartu dute.
Ia bi urte eta erdiz luzatu egin den prozesu honetan, gizarte ikerketa aplikatuko proiektuen diseinuan eta inplementazioan aditua den Jose Antonio Olegak, Hezkuntza Departamentuko Kalitate Bulegoak eta Kadinet ikastetxeen sareak parte hartu dute.
Emaitza hiru tresna dira, hezkuntza komunitatearen gogobetetzearen azterketa eguneratuan eta segmentatuan oinarritutako hobekuntzak ahalbidetuko dituztenak, eta hainbat alderdi barne hartuko dituztenak, hala nola inklusioa, berdintasuna, trantsizio ekologikoa eta ikasleek ikastetxean duten segurtasun pertzepzioa. Parte hartzen duten ikastetxeak Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuaren Kalitatea Kudeatzeko Sistemak Ezartzeko eta Mantentzeko Programaren parte dira.
Proiektua lau fasetan banatu da:
I. fasea. Hausnarketa-prozesua eta kontzeptu identifikazioa (2020 IRAI). Hasierako fase honetan, ikastetxeak eskainitako zerbitzuari dagokionez hiru interestaldeen – ikasleak, familiak eta irakasleak – gogobetetzearen kontzeptuari buruzko gogoeta egin zen.
II. fasea. Eskalen zirriborroa egiteko prozesua. (2021 MAI). Fase honetan, landu beharreko dimentsioak eta interes talde bakoitzerako eskalen adierazleak definitu ziren. Adierazle guztiak aztertzea erabaki zen, ondoren adierazgarrienak aukeratu ahal izateko, diskriminatzeko gaitasun handiagoa zutenak eta gogobetetze orokorrarekin lotura handiagoa zutenak.
III. fasea. Aurre-testaren inplementazioa eta azterketa estatistikoa (2022 URT). Galdetegiak egin ziren eta parte hartzen zuten ikastetxeetako interes-taldeei bidali zitzaizkien. Azterketa estatistikorako beharrezko datu-basea lortzeak talde bakoitzaren gogobetetzea neurtzeko behin betiko eskalak eman zituen emaitza gisa.
IV. fasea. Gogobetetze tresnak sortzea eta gidatzea (2022 URR). Azken fase honetan, gogobetetze maila neurtzeko hiru tresnak prestatu ziren, eta Viana - IESO Del Camino DBHI zentroan pilotatu ziren. Era berean, hizkuntza eredu desberdinetarako itzulpena eta bertsioak egin ziren. Nafarroako hezkuntza testuinguruan dagoen aniztasuna kontuan hartuta, familiei galdesorta gaztelaniaz, euskaraz eta arabieraz dago eskuragarri.
Martxoan, Kalitatea Kudeatzeko Sistemak Ezartzeko eta Mantentzeko Programa osatzen duten 129 ikastetxe publikoen eskura tresnak jarri dira.
Hobekuntza interesgarri bat da ikastetxeek lortutako emaitzak parteka ditzaketela eta, beraz, emaitzak partekatzen dituzten ikastetxeen gogobetetze adierazleen batez bestekoa izan dezaketela. Aukera horrek zentroen etengabeko hobekuntzari begira xedeak eta helburuak ezarri ahal izateko konparazio erreferentzia bat ematen du.